Grzegorz Borkowski, "Obieg" zmienia formułę
Pięć tekstów na zakończenie
Marek Bartelik, Zagubiony i odnaleziony w sklepie z pamiątkami, czyli ‘baśń wigilijna'
Iwo Zmyślony, Paradoksy krytyki
Łukasz Białkowski, Księdzu świeczkę, a „plastykom" ogarek. Kilka słów o prowincjonalnych galeriach
Mikołaj Iwański, (Bez) krytyczna opresja rynku na peryferiach
Paulina Olszewska, Trudna niezależność. O niezależnych przestrzeniach artystycznych
Rozmowy
Recenzje
Łukasz Białkowski, Biennale w Stambule. Małe, ale kąsa
Piotr Policht, Chwastem w pomnik
Hanna Margolis, "Walser": banalne zło romantycznego bohatera
Zofia Maria Cielątkowska, O czym nie można mówić. Damien Hirst w Łaźni
Przemysław Chodań, Strzępki. "Czarodziejska góra" w BWA Sokół
Łukasz Musielak, Konteksty 2015: #Performans #Plinta #Przyroda #Beka #Robakowski
Skuteczność sztuki
Izabela Kowalczyk, Wierząc w skuteczność sztuki...
Paweł Możdżyński, Przemoc symboliczna w sztuce partycypacyjnej
Józef Robakowski, Humanitaryzm pozorowany
Recenzje
Jakub Majmurek, O gender codzienny
Ewelina Chwiejda, Nieśmiertelny konceptualizm - Bruce Nauman w Paryżu
Piotr Policht, Gdzie czai się wróg?
Recenzje
Wiktoria Bieżuńska, 33,3 % krytyczności
Karolina Majewska, "Halka/Haiti. 18°48′05′′N 72°23′01′′W" w Wenecji
Przemysław Chodań, Teatr i emocje. Recenzja programowo pozytywna
Monika Weychert Waluszko, Tamy Ben-Tor & Miki Carmi - interferencja i reprezentacja
Relacje
Katarzyna Boratyn, Brak audio. Relacja z 9. IN OUT Festiwal
Karolina Majewska, Przegląd globalnej klasyki. 56. Biennale w Wenecji
Recenzje
Marek Bartelik, Twardy orzech do zgryzienia: Piotr Uklański w Metropolitan Muzeum of Art
Ewelina Chwiejda, Sztuka na krawędzi
Prezentacje
Łukasz Musielak, Między mitem a rzeczywistością. "Trzy Czte Ry! Performance!"
Gabriela Dragun, Anna Kutera - emigrantka do POSTrzeczywistości
Agnieszka Wojewoda, "Rewolucja u bram" - czas przeszły niedokonany, czas przyszły nieunikniony
Daria Grabowska, Z różową podszewką. Na marginesie wystawy "Bez różu"
Izabela Kowalczyk, Pożegnanie z utraconym dzieckiem w pracach Barbary Wójtowicz-Flądro
Justyna Ryczek, Włosy - intymność i wielość znaczeń
Maja Pałuska, Subiektywne marginesy Anny Konik
Lee Weinberg, Na marginesie pracy Izabeli Maciejewskiej
Aleksandra Piotrowska, Life in plastic, it's fantastic, czyli żywe lalki
W aktualnym numerze "Artmixa" zadajemy pytanie o marginesy sztuki kobiet, marginesy ciała oraz cielesnych doświadczeń.
O ile samo pojęcie "sztuka kobiet" wciąż budzi wątpliwości i prowadzić może do nieporozumień, o czym pisze Daria Grabowska w kontekście wystawy "Bez różu", o tyle w sztuce tworzonej przez współczesne artystki można zauważyć niesłabnące zainteresowanie ciałem oraz tym, jak bardzo cielesne doświadczenia kształtują naszą tożsamość.
Recenzje
Marcin Krasny, Człek wór gnoju
Wojciech Albiński, Prace warsztatowe
Przemysław Chodań, Sny o wolności. Omer Fast w Mocaku
Łukasz Białkowski, Nikt nie wie, po co ten miś
Rozmowy
Richard Kosinsky, Jan Elantkowski, Barbara Dudás, Droga, którą warto podążać. Rozmowa z Piotrem Piotrowskim
Aleka Polis, współpraca: Joanna-Rzepka Dziedzic, Łukasz Dziedzic, Mariola Kluza Galerie niezależne w pytaniach i odpowiedziach
Recenzje
Łukasz Białkowski, Z głowy do głowy
Przemysław Chodań, Strajk. Katarzyna Krakowiak w BWA Sokół
Paulina Olszewska, Oskar Dawicki jako Oskar Dawicki
Joanna Szczepanik, Nicola Samori "Religo". Narracja alternatywna
Anna Solbach, Etyka uwagi Sławomira Marca
Rozmowa
Łukasz Musielak, Szorstka rozmowa o szorstkich obrazach. Rozmowa z Przemkiem Mateckim
Felietony
Ranking "Obiegu" 2014
Piotr Bernatowicz, List otwarty w sprawie "Rankingu »Obiegu« 2014"
Recenzje
Przemysław Strożek, Sztuka targów sztuki. O artbaselingu w Miami
Marek Wołyński, Ostre linie nie istnieją. Wojciech Fangor w Londynie
Przemysław Chodań, <3 <3 <3 abstrakcyjne drapichrusty w F.A.I.T.
Magdalena Nowak, Ambiwalentne pojęcie postępu
Szymon Maliborski, Dom niespokojnej starości