BLISKI WSCHÓD 2. Warszawa, 25.06.2011

: Function ereg() is deprecated in /includes/file.inc on line 649.

Drugi cykl imprez BLISKI WSCHÓD nie tylko promował warszawskie instytucje kultury ulokowane po wschodniej stronie Wisły. Propagował też nową trasę dla fanów współczesnej sztuki i zachęcał ich do wernisażowej mobilności.

1. Pierwszy etap trasy to Dom Funkcjonalny przy ul. Jakubowskiej 16 na Saskiej Kępie (www.domfunkcjonalny.org ), który z inicjatywy architekta Wojciecha Popławskiego i Lucyny Sosnowskiej (menadżerki kultury i socjolożki) stał się siedzibą galerii BWA Warszawa a także Asymetrii oraz redakcji magazynu WAW.

W BWA Warszawa otwarcie wystawy Jarosława Flicińskiego „Tego nikt do końca nie wie";
wielkie obrazy ledwo mieszczą się pokojach Domu Funkcjonalnego, co im specjalnie nie szkodzi, a raczej akcentuje ich przestrzenność i emitowanie energii poza swoje ramy (do 28.08.2011).

Jarosław Fliciński, Tego nikt do końca nie wie, BWA Warszawa, fot. Grzegorz Borkowski

Jarosław Fliciński, Tego nikt do końca nie wie, BWA Warszawa, fot. Grzegorz Borkowski

Jarosław Fliciński, Tego nikt do końca nie wie, BWA Warszawa, fot. Grzegorz Borkowski

Jarosław Fliciński, Tego nikt do końca nie wie, BWA Warszawa, fot. Grzegorz Borkowski

W sali na piętrze przygotowana przez Asymetrię trwająca tylko dwa dni wystawa małych, ale wsysających uwagę przedwojennych fotografii Leonarda Sempolińskiego „Żywa rzeka, parostatkiem po Wiśle".

Leonard Sempoliński, Żywa rzeka, parostatkiem po Wiśle, Asymetria, fot. Grzegorz Borkowski

Leonard Sempoliński, Żywa rzeka, parostatkiem po Wiśle, Asymetria, fot. Grzegorz Borkowski

Leonard Sempoliński, Żywa rzeka, parostatkiem po Wiśle, Asymetria, fot. Grzegorz Borkowski

Lucyna Sosnowska, wystawa Leonarda Sempolińskiego, Żywa rzeka, parostatkiem po Wiśle, Asymetria, fot. Grzegorz Borkowski
Lucyna Sosnowska

W dawnej pracowni rzeźbiarskiej Domu Funkcjonalnego pokaz projektu „Fliciński dla Warszawy Centralnej" (którego szanse na realizację są w tej chwili niestety niepewne) oraz dyskusja w redakcji magazynu „WAW".

Jarosław Fliciński, fot. Grzegorz Borkowski
Jarosław Fliciński

dawna pracownia rzeźbiarska Domu Funkcjonalnego, pokaz projektu Fliciński dla Warszawy Centralnej,  oraz dyskusja w redakcji magazynu WAW, fot. Grzegorz Borkowski

dawna pracownia rzeźbiarska Domu Funkcjonalnego, pokaz projektu Fliciński dla Warszawy Centralnej,  oraz dyskusja w redakcji magazynu WAW, fot. Grzegorz Borkowski

dawna pracownia rzeźbiarska Domu Funkcjonalnego, pokaz projektu Fliciński dla Warszawy Centralnej,  oraz dyskusja w redakcji magazynu WAW, fot. Grzegorz Borkowski

2. Galeria fotograficzna Czułość, przeniesiona z Mokotowskiej ulicy na Dąbrowiecką 1A, pokazała polskie foto-ziny pod hasłem „Sam się publikuj". Jako formuła wystawy wyglądało to wraz z widzami naprawdę żywo (może nie tylko fotografie można by pokazywać w formie książeczek przepiętych do ściany), wystawa niestety tylko kilkudniowa, jak dłuższa impreza, ale warto było.

Galeria fotograficzna Czułość, polskie foto-ziny,Sam się publikuj, fot. Grzegorz Borkowski

Galeria fotograficzna Czułość, polskie foto-ziny,Sam się publikuj, fot. Grzegorz Borkowski

Galeria fotograficzna Czułość, polskie foto-ziny,Sam się publikuj, fot. Grzegorz Borkowski

Galeria fotograficzna Czułość, polskie foto-ziny,Sam się publikuj, fot. Grzegorz Borkowski

Galeria fotograficzna Czułość, polskie foto-ziny,Sam się publikuj, fot. Grzegorz Borkowski

3. Lubelska 30/32 to praski adres znany od lat. Komuna // Warszawa (http://www.komuna.warszawa.pl/) przedstawiła tu w swojej siedzibie „Część/Całość", zdarzenie pomiędzy koncertem, wykładem o „muzyce na taśmę" i spektaklem teatralnym, którego autorami są Julia Kubica i Michał Libera. Wystąpili nie tylko autorzy ale także całe trio smyczkowe i sporo sprzętu audio i wideo. Przez pierwszy kwadrans akcji byłem przekonany, że raczej nic z tego nie zrozumiem, potem zaczęło coś ciekawego świtać - synergia koncepcji społecznych z ideami teorii muzyki.

Komuna // Warszawa,  Część/Całość, fot. Grzegorz Borkowski

Komuna // Warszawa,  Część/Całość, fot. Grzegorz Borkowski

Komuna // Warszawa,  Część/Całość, fot. Grzegorz Borkowski

Komuna // Warszawa,  Część/Całość, fot. Grzegorz Borkowski

4. Mińska 25, teren Soho Factory, nazwa cokolwiek pretensjonalna, ale przestrzenie już nie tylko funkcjonalne, ale nadfunkcjonalne a zawierające m.in. nowy lokal galerii Leto i salę Piktogramu. W obydwu wystawy Honzy Zamoyskiego; różne; korespondujące ze sobą, korespondujące z ludźmi; synchronizujące sterylny dizajn, klubową bezpośredniość i wkład artystyczny. Dobre miejsce na zajęcie miejsca po zakończenie trasy, przydałoby się tylko, żeby było na czym usiąść (albo i się potem położyć). Wystawy "Me, Myself & I" i "Bookie" czynne do 31.07.2011.

Zobacz też http://www.obieg.pl/książki/21616

Me, Myself & I, fot. Grzegorz Borkowski
Me, Myself & I

Pola Dwurnik, fot. Grzegorz Borkowski
Pola Dwurnik

"Bookie" wystawa w formie księgarni

Bookie, wystawa w formie księgarni, fot. Grzegorz Borkowski

Bookie, wystawa w formie księgarni, fot. Grzegorz Borkowski