Fałszywe (?) rewolucje

: Function ereg() is deprecated in /includes/file.inc on line 649.
Najbliższe spotkanie w Instytucie Badań Przestrzeni Publicznej działającym przy warszawskiej ASP (budynek wydziału malarstwa) zostanie poświęcone instytucjom kulturalnym i fałszywym rewolucjom, a odbędzie się w piątek, 13.01, o godz. 17.00. Dyskusja będzie dotyczyć polityki kulturowej Warszawy, skuteczności ruchów i inicjatyw obywatelskich, które zawiązały się w stolicy (i nie tylko) w ciągu kilku ostatnich lat.
Dyskutanci spojrzą na próby kształtowania procesów twórczych z punktu widzenia inicjatyw, które nie odniosły oczekiwanego sukcesu, jak i od strony wciąż istniejących akcji, które stawiają sobie niezwykle ambitne cele, mierzące w ogólnospołeczno - kulturalną przemianę.
Czy myślenie skierowane na proces tworzenia planu i wspólnoty kulturalno-obywatelskiej stanowi wartość samą w sobie? Jakie są rezultaty takich działań? Czy sztuka i możliwości realizacji projektów kulturalnych nikną pod nawałem kolejnych petycji, czy ambicji "urzędników sztuki"? Ile szans zostało zmarnowanych, a ile jeszcze jest przed nami?
W dyskusji udział wezmą, m.in.:
Agnieszka Tarasiuk, artystka, kuratorka wystaw, działaczka społeczna i menedżer kultury. Wraz z członkami białostockiej Galerii Arsenał założyła w 2000 roku Stowarzyszenie Edukacji Kulturalnej WIDOK. W latach 2008-10 pełniła funkcję dyrektora Domu Pracy Twórczej w Wigrach, obecnie kuratorka Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w warszawskiej Królikarni.
Grzegorz Lewandowski, właściciel Klubokawiarni Chłodna 25 w Warszawie, jeden z inicjatorów koalicji ReAnimator, jeden z pomysłodawców Inicjatywy Warszawa 2020, do września 2011 przewodniczący Komisji Dialogu Społecznego ds. Kultury. Organizator licznych debat i wydarzeń kulturalnych; od kilku lat działa na rzecz reformy warszawskiej kultury.
Kuba Szreder, socjolog, kurator, redaktor, teoretyk sztuki, inicjator Wolnego Uniwersytetu Warszawy; obecnie doktorant w School of the Arts, Loughborough University, gdzie zajmuje się między innymi badaniem politycznej ekonomii projektów artystycznych.