25-26 listopada 2010 r. (czwartek-piątek)
Pojęcie „ekonomia muzeów" łączy kluczowe aspekty zarządzania muzeum: inwestycje, architekturę, edukację, działania społeczne, ochronę dziedzictwa umieszczając je w kontekście szeroko pojętego ekonomicznego funkcjonowania instytucji muzealnej. Specyfika muzeum to również zagadnienia związane z etyką zawodową, wynikające z niej ograniczenia współpracy z rynkiem, obowiązek misji ochronnej i misji edukacyjnej, z zarazem nowy sposób myślenia o „majątku publicznym".
Cele konferencji:
określenie kapitału społeczno-ekonomicznego muzeów, opisanie przemysłów kreatywnych wokół muzeum, pokazanie muzeum jako instytucji kapitałowej, wskazanie jakie są możliwości uzyskiwania przychodów przez muzea; wskazanie inwestycji przynoszących wymierne rezultaty w kontekście ekonomicznego funkcjonowania muzeum (np. cyfryzacja i informatyzacja); wskazanie zagadnień etycznych towarzyszących komercjalizacji muzeów, określenie granicy między dopuszczalną komercjalizacją, a kulturową misjąmuzeum.
Organizatorzy:
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki
Muzeum Pałac w Wilanowie
UK Trade & Investment (Ambasada Brytyjska w Warszawie)
Polski Komitet Narodowy ICOM/UNESCO
Sekretariat konferencji
Muzeum Pałac w Wilanowie
ul. St. Kostki Potockiego 10/16
02-958 Warszawa
22 842 48 09 / fax 22 842-31-16
konferencja@ekonomiamuzeum.pl