Rusza polski konkurs graficzny Adobe Creative Search 4 Ideas

: Function ereg() is deprecated in /includes/file.inc on line 649.

Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski i firma Adobe Polska
z przyjemnością informują, że wystartowała pierwsza edycja konkursu graficznego Adobe Creative Search 4 Ideas. Konkurs firmowany przez polski oddział Adobe skierowany jest do wszystkich twórców grafiki, którzy chcą zmierzyć potencjał swojej wyobraźni ze społecznie użytecznym celem. Tematem pierwszej edycji Adobe Creative Search 4 Ideas jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności i zmniejszanie obszarów niedożywienia - idea przyświecająca Federacji Polskich Banków Żywności, która jest partnerem tegorocznego konkursu. Zadanie konkursowe to stworzenie kreacji graficznej kampanii społecznej mającej uwrażliwiać na marnowanie żywności i zachęcać do zmiany negatywnych postaw w tym zakresie. Prace można zgłaszać na stronie: www.cs4ideas.pl

Termin zgłaszania prac: 30 lipca 2009


O konkursie
Idea to pomysł, efekt twórczej, nieskrępowanej aktywności. Idea to również myśl przewodnia wyznaczająca kierunek działania, służącego wyższym celom i wartościom. Adobe Creative Search 4 Ideas to konkurs poszukujący kreatywnych środków wyrazu, pozwalających owe Idee promować.

Kto może wziąć w nim udział?
Konkurs ma charakter otwarty. Mogą w nim brać udział zarówno graficy pracujący w agencjach reklamowych i interaktywnych (tych w szczególności zapraszamy do kategorii Kampania), jak i freelancerzy i amatorzy. Prace można zgłaszać indywidualnie lub zespołowo.

Jakie jest zadanie konkursowe?

Zadaniem konkursowym jest stworzenie kreacji graficznej promującej przeciwdziałanie marnowaniu żywności i walkę z niedożywieniem.

Jak wziąć udział w konkursie?

Pierwszy krok to rejestracja w serwisie poprzez stworzenie własnego konta i założenie swojego profilu.
Drugi krok to stworzenie kreacji graficznej w przynajmniej jednej kategorii konkursowej, kierując się briefem kreatywnym. Zgłoszenie pracy za pomocą interaktywnego formularza. Wymogi techniczne dotyczące poszczególnych kategorii dostępne są po zalogowaniu.

Kategorie:
Grafika statyczna
W tej kategorii można zgłaszać prace w formie projektów plakatu, billboardu, reklamy prasowej. Praca powinna zostać złożona za pośrednictwem formularza elektronicznego w postaci pliku graficznego
Grafika dynamiczna lub aplikacja
W tej kategorii można zgłaszać prace w formie baneru ruchomego lub statycznego, animacji np., z wykorzystaniem elementów 3D; grafiki na urządzenie przenośne (np. telefony).
Video
W tej kategorii prace mogą być zgłaszane w formie filmu video, filmu z wykorzystaniem efektów specjalnych, a nawet storyboardu.
Kampania
Aby złożyć pracę w tej kategorii należy zgłosić spójne prace przynajmniej w dwóch kategoriach (np. plakat i baner internetowy), zgodnie z odpowiednią specyfikacją dla danej kategorii i formy

Nagrody:
- Umieszczenie prac w wirtualnej galerii Adobe i publikacja w kalendarzu pokonkursowym,
- Pakiety graficzne Adobe Creative Suite 4: Adobe Creative Suite 4, Design Premium Adobe Creative Suite 4, Web Premium Adobe Creative Suite 4, Production Premium Adobe Creative Suite 4 Master Collection
- Monitory EIZO: EIZO FlexScan S2232W, EIZO ColorEdge CG222W
- Drukarki EPSON: Epson Stylus Photo R2880, Epson Stylus Photo PX700W
- Tablet Wacom Intuos4 S
- Warsztat fotografii mody w Akademii Fotografii
- Kurs fotografii cyfrowej

Osobne wyróżnienia przyzna Federacja Polskich Banków Żywności oraz publiczność Adobe Creative Serach 4 Ideas
- w głosowaniu online.


Jury:
Marek Borowski
Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności. Z zawodu nauczyciel matematyki, z zamiłowania działacz organizacji społecznych. Twórca i założyciel Banku Żywności w Olsztynie, który działa od 2000 roku. Od 2002 roku Prezes Federacji Polskich Banków Żywności, której misją jest zapobieganie zjawisku marnowania żywności oraz jej wykorzystanie na rzecz osób potrzebujących jedzenia. Podczas pracy w szkole wielokrotnie spotykał niedożywione dzieci, starał się im pomóc
i rozwiązywać problem w małych społecznościach. Jego przesłanie: "Pomagając innym, pomagasz sobie".

Marianna Dobkowska
Historyk sztuki i kurator. Absolwentka Muzealniczych Studiów Kuratorskich na Uniwersytecie Jagiellońskim. Związana z Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. Zajmuje się projektowaniem graficznym, głównie książek m.in. Nowe zjawiska w sztuce polskiej po 2000 (CSW Zamek Ujazdowski), 1,2,3.. Awangarda (Sternberg Press), Czarny Alfabet - konTEKSTY sztuki afroamerykańskiej (Narodowa Galeria Sztuki Zachęta).

Magda Frankowska
Z wykształcenia jest historykiem sztuki, zajmuje się projektowaniem graficznym, typografią i ilustracją. Należy do ATypI i STGU. Autorka licznych artykułów o typografii i komunikacji wizualnej publikowanych w polskich i międzynarodowych magazynach poświęconych projektowaniu i grafice. Zasiada w Zarządzie STGU.

Arkadiusz Łoś
Strateg reklamowy w firmie Corporate Profiles Consulting Zajmuje się tworzeniem koncepcji nowych marek i strategii reklamowych od prawie 10 lat. W chwili obecnej pracuje w firmie marketingu strategicznego Corporate Profiles Consulting,
a wcześniej w agencji reklamowej DDB Warszawa. Odpowiada za tzw. strategię, czyli tworzenie pomysłów zanim jeszcze powstaną obrazki. Posiada wykształcenie, zarówno to adekwatne do pracy, którą wykonuje (marketing i media), jak i to nieadekwatne, przydatne w pozostałych sytuacjach (stosunki międzynarodowe). Po godzinach fotografuje, jak również szkoli
i pisze o komunikacji i marketingu.

Tomasz Tomaszewski
Członek Związku Polskich Artystów Fotografików, agencji Visum Archiv w Hamburgu, agencji Image Collection w Waszyngtonie oraz American Society of Magazine Photographers. Zajmuje się fotografią prasową, publikował swoje zdjęcia w najważniejszych pismach polskich i zagranicznych, m.in. w Stern, Paris Match, GEO, New York Times, Time, Fortune, Vogue, Die Zeit, Elle. Wydał kilka książek autorskich: OSTATNI - Współcześni Żydzi Polscy, W poszukiwaniu Ameryki, Cyganie Polscy, W Centrum, Niezwykła Hiszpania, Rzut Beretem oraz ilustrował swoimi pracami kilkanaście prac zbiorowych. Autor wielu wystaw indywidualnych w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Izraelu, Japonii, Holandii, Włoszech, Irlandii, Niemczech, Polsce i na Madagaskarze. Laureat polskich oraz międzynarodowych nagród fotograficznych. Od dwudziestu lat współpracuje
z magazynem National Geographic, w którym opublikował 18 esejów fotograficznych, a od roku 1999 jest głównym konsultantem jego polskiej edycji. Uczy fotografii w Polsce, USA, Niemczech i we Włoszech.


Zapraszamy na stronę http://www.cs4ideas.pl/ i do udziału w konkursie!


Partnerami Adobe Creative Search 4 Ideas jest Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej oraz Corporate Profiles Consulting, firma doradztwa marketingowego.

Patronatu medialnego konkursowi udzielili: Press, Brief, 2+3D, .PSD, ComputerArts, Max3d.pl, Interaktywnie.com, Mediarun.pl, Digart.pl, Prokreacja, VisualCommunication.


Więcej informacji:
Klaudia Jaworska, Adobe Polska
Andrzej Jędrzejczak, Fleishman-Hillard
andrzej.jedrzejczak@fleishmaneurope.com