Trzeci już pokaz zbiorów radomskiej „Elektrowni” wyraźnie różni się od poprzednich, które w przekrojowy sposób prezentowały wątki istotne dla całości kolekcji. Ideą nowej wystawy jest zestawienie tegorocznych nabytków z wybranymi pracami znajdującymi się w zbiorach. W wycinkowy sposób ukazuje przede wszystkim proces budowania niektórych narracji kolekcji, dokonujący się dwojako: przez budowanie kontekstu na zasadzie poszerzania reprezentacji danego problemu albo też odwrotnie - na zasadzie polemiki, czy nawet krytyki lub rewizji wątków wcześniej zarysowanych a także wprowadzaniem nowych wątków problemowych. Zatem kompozycja wystawy, przypominająca niedokończoną układankę, pozwala widzom domyślać się, w jakich kierunkach rozwijana będzie w najbliższej przyszłości rozbudowa kolekcji. Wciąż jednak koncepcja kolekcji jest otwarta na nowe idee. Wystawa zachęca oglądających do oceny procesu tworzenia kolekcji i polemiki z jej koncepcją oraz kryteriami artystycznych wyborów; do konfrontacji wiedzy i wyobrażeń widzów o współczesnej sztuce z jej obrazem jaki rysuje wystawa.
„Elektrownia” w Radomiu rozpoczęła budowę własnej kolekcji sztuki współczesnej w 2007 roku. W tej chwili zbiory liczą ponad 430 dzieł z zakresu malarstwa, rysunku, grafiki warsztatowej, grafiki komputerowej, rzeźby/obiektów/instalacji i multimediów.
Tegoroczne zakupy dzieł sfinansowane zostały z programu „Regionalne kolekcje sztuki współczesnej” Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz środków Samorządu Województwa Mazowieckiego.
Kolekcja w procesie, teksty, konteksty, interteksty, Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia”, Radom, ul. Domagalskiego 5, 11.10 -30.11.2013.
Autorzy prezentowanych dzieł: Włodzimierz Borowski, Andrzej Dłużniewski, Zbigniew Gostomski, Kijewski & Kocur, Jarosław Kozłowski, Piotr C. Kowalski, Anna Kutera, Piotr Lutyński, Edward Łazikowski, Robert Maciejuk, Katarzyna Majak, Jan Piekarczyk, Zbigniew Warpechowski, Jan Stanisław Wojciechowski, Krzysztof Wojciechowski, Krzysztof Zarębski, Wojciech Zasadni, Agata Zbylut. Kuratorzy: Romuald K. Bochyński i Andrzej Mitan