Jan Mioduszewski, Sytuacja malarstwa w roku 2015, Entropia, do 26.01.15

: Function ereg() is deprecated in /includes/file.inc on line 649.

Jan Mioduszewski:
„Interesuje mnie sytuacja malarstwa; jego obecna kondycja. W Galerii Entropia zamierzam przedstawić próbę traktatu-performance będącego manifestacją intuicji na temat punktu w jakim znajduje się dyscyplina, w połowie drugiej dekady XXI wieku.

Z czym konfrontujemy się obecnie? Jak widzimy horyzonty malarstwa po doświadczeniu karuzeli eksperymentów, przekroczeń i rewolucyjnych wstrząsów? Pokazywana w Galerii Entropia Drabina (sytuacja malarstwa w roku 2015) będzie zarówno akcją jak i pozostawi ślad na ścianie galerii w postaci obrazu-drabiny".

Performans Jana Mioduszewskiego „Drabina (sytuacja malarstwa w roku 2015)" odbył się w Galerii Entropia we Wrocławiu 13.01.2015; wystawa czynna do 26.01.2015.

Alicja Jodko:
„DRABINA przedstawiająca obecną sytuację malarstwa jest (oczywiście) wielomedialna. Składa się z kilku obiektów: drewnianego przedmiotu wiadomego przeznaczenia, obrazów fotograficznych i malarskich naniesionych na ścianę i na podobrazie, a także z projekcji. Jest fascynującym przedmiotem bytującym w wielu sferach, wielowymiarowym obiektem spiętrzonym z różnorodnych elementów - materialnych i intelektualnych. Jej szczeble mają charakter teoretyczny.

DRABINĘ można kontemplować w Galerii Entropia w całości jako dzieło skończone i jednocześnie w procesie jej konstruowania przez artystę na dokumentacji filmowej performansu. Częścią wystawy jest także projekcja wideo Wirujące krzesło i obiekt/obraz".

Jan Mioduszewski. Urodzony w 1974 roku, studiował w PWSSP w Łodzi i ASP w Warszawie, pracę dyplomową zrealizował na Wydziale Malarstwa w pracowni prof. Zbigniewa Gostomskiego. Pracuje na Wydziale Malarstwa warszawskiej ASP. Współpracuje z galerią lokal_30. Zajmuje się malarstwem, instalacją, „nieruchomymi performansami" (termin artysty) i interwencjami w przestrzeni publicznej. Od 2002 wszystkie wystąpienia sygnuje nazwą „Fabryka Mebli". Do mebli głownie też ograniczył pole reprezentacji, odwzorowując je realistycznie i poddając rozmaitym manipulacjom perspektywicznym. Ostatnio skupia się na performatywności obrazu - traktuje obraz malarski jako aktywny model powstający in situ, w trakcie performansu.

Performans Jana Mioduszewskiego „Drabina (sytuacja malarstwa w roku 2015)"

Performans Jana Mioduszewskiego „Drabina (sytuacja malarstwa w roku 2015)"

Performans Jana Mioduszewskiego „Drabina (sytuacja malarstwa w roku 2015)"

Performans Jana Mioduszewskiego „Drabina (sytuacja malarstwa w roku 2015)"

Performans Jana Mioduszewskiego „Drabina (sytuacja malarstwa w roku 2015)"

Performans Jana Mioduszewskiego „Drabina (sytuacja malarstwa w roku 2015)"

Performans Jana Mioduszewskiego „Drabina (sytuacja malarstwa w roku 2015)"

Performans Jana Mioduszewskiego „Drabina (sytuacja malarstwa w roku 2015)"

Performans Jana Mioduszewskiego „Drabina (sytuacja malarstwa w roku 2015)"

Performans Jana Mioduszewskiego „Drabina (sytuacja malarstwa w roku 2015)"

Performans Jana Mioduszewskiego „Drabina (sytuacja malarstwa w roku 2015)"

Performans Jana Mioduszewskiego „Drabina (sytuacja malarstwa w roku 2015)"

Performans Jana Mioduszewskiego „Drabina (sytuacja malarstwa w roku 2015)"

Performans Jana Mioduszewskiego „Drabina (sytuacja malarstwa w roku 2015)"

Performans Jana Mioduszewskiego „Drabina (sytuacja malarstwa w roku 2015)"